ATOP BUCUREȘTI - Autoritatea Teritorială de Ordine Publică a Municipiului București

 

●    Rol consultativ, fără personalitate juridică;
●    Asigură buna desfășurare, creșterea calității și eficienței serviciului polițienesc din București;
●    Reprezintă și promovează interesele comunității în scopul asigurării unui climat de siguranță și securitate publică;

15 membri 
(6 reprezentanți ai Consiliului General al Municipiului București, 4 reprezentanți ai instituțiilor ce asigură ordinea publică în capitală - Poliția Capitalei, Poliția Locală a Municipiului București, Jandarmeria Capitalei, ISU B-IF, un reprezentant al Prefecturii Municipiului București, un reprezentant al Corpului Național al Polițiștilor și 3 reprezentanți ai comunității) 


ATOP aduce împreună 5 instituții fundamentale: 

 

1. DGPMB - DIRECTIA GENERALA DE POLITIE A MUNICIPIULUI BUCURESTI

DGPMB

Website: https://b.politiaromana.ro/ 
Email:politiacapitalei@b.politiaromana.ro
Telefon:021/315.35.34
Telefon unic pentru urgențe: 112 

 

●    Poliția Capitalei este una dintre unitățile teritoriale ale Poliției Române;
●    Este o instituție solidă și complexă, cu peste 20 de linii specifice de muncă și aproximativ 6000 de angajați;
●    Are ca principale atribuții:
         ○    menține ordinea și liniștea publică a Capitalei României;
         ○    apără viața, integritatea corporală și libertatea persoanelor, proprietatea privată și publică și celelalte drepturi și interese legitime ale     cetățenilor și ale comunității;

        ○    aplică măsuri, potrivit competențelor stabilite prin lege, pentru prevenirea și combaterea fenomenului infracțional;
        ○    constată contravenții și aplică sancțiuni contravenționale, potrivit legii;
        ○    desfășoară, potrivit competenței, activități pentru constatarea faptelor penale și efectuează cercetări în legătură cu acestea.

               Analiza activității Direcției Generale de Poliție a Municipiului București poate fi consultată aici: 

                                 https://b.politiaromana.ro/ro/informatii-publice/analiza-activitatii

 

2. ISUBIF - INSPECTORATUL PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ “DEALUL SPIRII” BUCUREȘTI - ILFOV 

ISUBIF

Website: https://isubif.ro/
Email: contact@isubif.ro

Telefon: 021/207.55.00
Telefon unic pentru urgențe: 112

 

●    Serviciu public în cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, subordonat MAI;
●    Previne, monitorizează şi gestionează situaţiile de urgenţă din zona București - Ilfov;
●    Are misiunea de a proteja viața oamenilor, a bunurilor și valorilor materiale ale acestora.
●    2631 angajați.

 

3. DIRECTIA GENERALA DE JANDARMI A MUNICIPIULUI BUCURESTI

djmb

Website: http://www.jandarmeriabucuresti.eu/ Email:dgjmb@mai.gov.ro
Telefon: (021) 456.73.54

 

 

●    Serviciu public în cadrul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române, subordonat MAI;
●    Execută misiuni de asigurare și restabilire a ordinii publice, de protecție instituțională a unor obiective de importanță deosebită pentru activitatea statului și apărarea țării, precum și paza și securitatea transporturilor speciale sau de valori.
●    3557 cadre militare și 61 personal contractual la data de 30.06.2022 (personal încadrat).

 

4. DGPLCMB - POLIȚIA LOCALĂ A MUNICIPIULUI BUCUREȘTI

plmb

Website: https://www.plmb.ro
Email:office@plmb.ro
Telefon: 021 9752

 

●    Instituție publică de interes local, cu personalitate juridică în subordinea Primarului General al Capitalei;
●    Asigură și păstrează ordinea și liniștea publică pe întreg teritoriul Capitalei, suprapunându-se pe alocuri cu activitatea Poliției Locale de Sector și Poliției Naționale, instituții independente;
●    Asigură servicii de siguranță, ordine și liniște publică: monitorizare obiective, circulație rutieră, patrulare parcuri (din jurisdicția PMB), poliția animalelor;
●    Asigură servicii de control (verifică și sancționează): disciplina în construcții, afișaj stradal, comercial, transporturi, protecția mediului, salubritate. 
●    467 angajati.

 

5. INSTITUȚIA PREFECTULUI MUNICIPIULUI BUCUREȘTI

stema

Website: https://b.prefectura.mai.gov.ro/
Email: e_petitie@mai.gov.ro
Telefon: (021) 312.65.25

 

 

●    Instituție publică aflată în subordinea Guvernului României (MAI);
●    Veghează la aplicarea și respectarea legii și implementarea programului de guvernare la nivelul Capitalei, urmărind principii precum: imparțialitate și obiectivitate, transparență și liber acces la informații publice, responsabilitate.
●    Verifică legalitatea actelor administrative emise sau aprobate de autoritățile administrației publice locale în Municipiul București;
●    Gestionează situațiile de urgență și inițiază măsuri ce se impun pentru prevenirea acestora;
●    Include serviciile de: Pașapoarte, Permise auto și înmatriculări, Apostilă;
●    Asigură organizarea în bune condiții a procesului electoral.
●    Instituția Prefectului Municipiul București are 57 de persoane încadrate;
●    Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor: 15 civili și 78 militari;
●    Serviciul public comunitar de pașapoarte: 20 civili și 99 militari.

 

ÎNTREBĂRI FRECVENTE ȘI RĂSPUNSURI

1. Este Poliția Locală a Municipiului București coordonatorul celor 6 Poliții Locale de Sector?


Nu, sunt instituții total independente, cu structuri de conducere, strategii și bugete separate. Poliția Locală a Municipiului București este în subordinea Primăriei Generale al Capitalei, iar Polițiile Locale de Sector în subordinea Primăriilor de Sector. 
Aceste instituții colaborează însă, încercând să uniformizeze bunele practici în activitatea zilnică. 
Poliția Locală a Municipiului București poate interveni pe întreg teritoriul Capitalei, focusându-se pe arterele principale, obiectivele și parcurile din subordinea Primăriei Generale. Polițiile Locale de Sector au activitatea restricționată la sectorul de care aparțin. 

2. Care este diferența dintre Poliția Locală a Municipiului București și Poliția Română la nivelul capitalei?


Aceste instituții sunt total independente, aflate în subordinea unor structuri diferite: Poliția Locală a Municipiului București (Direcţia Generală de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti - DGPLCMB) este în subordinea Primăriei Generale al Capitalei, iar Poliția Română (Direcția Generală de Poliție a Municipiului București - DGPMB) este în subordinea Ministerul Afacerilor Interne.


3. În ce situații intervine Jandarmeria?


Jandarmeria Capitalei intervine alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniu pentru a asigura un climat de siguranţă la nivelul Capitalei, respectiv pentru a asigura ordinea publică şi protecţia participanţilor la evenimente: competiții, jocuri sportive, festivaluri, proteste, adunări mari de oameni etc.

4. În ce situații este indicat să sun la 112?


Dacă te afli într-o situaţie de urgenţă şi ai nevoie de forţele de intervenţie specializate (Poliţie, Pompieri, Ambulanţă), sună la numărul de telefon unic 112. Sună doar în caz de ameninţare reală, bruscă, la viaţă, la sănătate, la siguranţă, protecţia mediului sau a proprietăţii şi atunci când serviciile de urgenţă și asistenţă rapidă sunt necesare.
Sistemul 112 funcţionează la nivelul întregii ţări, în toate reţelele de telefonie, fixe sau mobile.

5. Care este diferența dintre un echipaj / o ambulanță ISU SMURD și un echipajele / ambulanțele spitalelor?

Exista o perceptie cum ca echipajele spitalelor vin cu medic (eventual pot trata pe loc persoana, fara a o aduce la spital), vs SMURD care nu sunt echipate decat pentru interventii f rapide si scopul lor este sa duca oamenii la spital. 

6. Cum pot depune o petiție către una din instituțiile ATOP?


Puteți depune o petiție (sesizare / cerere de informații publice) folosind zonele dedicate de pe site-urile instituțiilor, via email sau telefon. Mesajele din partea cetățenilor sunt foarte importante pentru a identifica problemele din oraș. Așadar, vă încurajăm să trimiteți mesaje când întâlniți nereguli în spațiul public, respectând câteva reguli simple:
●    Inserați poze și explicații pentru a susține problema întâmpinată, eventual și o hartă care arată locația exactă.
●    Exprimați o cerere clară asupra soluțiilor/informațiilor dorite.
●    Semnați cu numele complet și adaugati o adresă de corespondență - aceste date sunt obligatorii pentru înregistrarea oficială a sesizării.

Autorităţile şi instituţiile publice sesizate au obligaţia să comunice petiţionarului, în termen de 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, răspunsul, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă. În situaţia în care aspectele sesizate prin petiţie necesită o cercetare mai amănunţită, conducătorul autorităţii sau instituţiei publice poate prelungi termenul cu cel mult 15 zile.

Mai multe răspunsuri specializare aici:
●    Întrebări frecvente ISU
●    Întrebări frecvente Poliția Română